Ali menite, da je računalniško podprto sodelovanje uporabno za učitelja?
Že kot študentje opažamo, da imamo ogromno (res ogromno) študijskega materiala, ki ga je potrebno nekje shraniti, pripraviti, deliti,... Težko si predstavljamo, kako bi vse to "arhivirali" brez računalnika. Predvsem bi nam to vzelo preveč časa, papirja,... Tudi v šolstvu je vedno bolj poudarek na tem, da se vse dela z računalnikom. Prav tako se spreminjajo generacije učencev, katere poznajo računalnik že od mladih let. Zato je potrebno učne ure popestriti, učencem pokazati nove načine sodelovanja, obenem pa sebi olajšati delo. S pravim načinom uporabe računalniških orodij, pa si prihranimo tudi čas, saj lahko do vseh dokumentov, ki jih dobimo od učencev dostopamo hitreje, prav tako je hitrejša naša povratna informacija učencem. Veliko vlogo pri sodelovanju učiteljev je prevzel računalnik. Vedno več novosti, informacij, predlogov najdemo na spletu, prav učiteljem namenjenih portalih, blogih. Najdemo pa lahko tudi ogromno materiala, s katerim si pomagamo pri poučevanju.

Napišite 2 primera, ko bi se odločili za uporabo računalniško podprtega sodelovanja pri pouku.
Zagotovo bi se odločila za orodja za skupinsko urejanje dokumentov. V današnji dneh imajo učenci, na žalost, vedno manj časa za druženje oziroma se temu izogibajo. Posledično je tudi sodelovanje pri učenju in izdelavi projektov zato slabše. Če bi učencem orodja za skupinsko urejanje (npr. Google Docs) ustrezno predstavili in bi znali pridobiti njihovo zanimanje, bi zagotovo slej ko prej posegli po teh orodjih in skušali z njihovo pomočjo ustvarjati skupne dokumente. Predvsem bi pri pouku računalništva uporabila sisteme za objavljanje medijskih vsebin (npr. Dropbox). Ker pri pouku računalništva ves čas nastajajo izdelki in je od njih odvisna tudi končna ocena, se mi zdi pomembno, da učitelji sprotno sledimo delu učencev. Če bi imeli skupaj z učenci prostor, kamor bi po vsaki uri oddali svoje izdelke, bi tako lažje načrtovala naslednje učne ure, dobila bi občutek, kje imajo učenci težave in kaj že dobro znajo.
Katera izmed pri predmetu omenjenih orodij oziroma vrst orodij se vam zdijo primerna za uporabo v šoli in katera ne? Utemeljite.
Za uporabo v šoli se mi ne zdijo primerna orodja za družabne zaznamke. Menim, da je za osnovnošolce in tudi srednješolce stvar še preveč kompleksna, saj bi učence, po mojem mnenju na ta način sodelovanja težko navadili. Menim, da je učencem lažje, če bi določene zaznamke zbrali kar v enem skupnem dokumetu, do katerega bi vsi hkrati dostopali. Mogoče bi orodja za družabne zaznamke bolje sprejeli učitelji, vendar je še vedno veliko takih, ki se računalnika na nek način "bojijo", tako bi tak način sodelovanja težko sprejeli.
Za šolo se mi zdijo primerna že prej omenjena orodja za skupinsko urejanje dokumentov, sistemi za objavljanje medijskih vsebin ter do neke meje družabna omrežja. Prvi dve orodji sta precej enostavni za uporabo, hitro se navadimo na to, da jih uporabljamo, uporabimo jih lahko na različnih področjih. Zakaj družabna omrežja do neke meje? Danes lahko rečemo, da že "skoraj vsak" uporablja vsaj eno izmed družabnih omrežij. Pozitivne strani družabnih omrežij so hitro obveščanje, ustvarjanje dogodkov, objavljanje fotografij. Da pa je uporaba družabnih omrežij varna, moramo o tem poučiti učence, starše in učitelje. Če ustvarimo na družabnem omrežju zaprto skupino, lahko do nje npr. dostopajo samo učenci ali učitelji in znotraj te skupine lahko nato objavljamo vsa obvestila, delimo fotografije iz šolskih dogodkov ter vabimo na dogodke. Moramo pa določiti meje, kaj bomo objavljali in katere teme so sprejemljive, da so objavljene večjemu krogu ljudi.
Katera orodja oz. vrste orodij, ki podpirajo sodelovanje, bi po vašem mnenju moral poznati vsak učitelj? Utemeljite.
Vsak učitelj bi moral poznati sisteme za objavljanje medijskih vsebin, predvsem Youtube in Dropbox. Na Youtube-u lahko najdemo veliko zanimivih in uporabnih vsebin, ki so nam v pomoč pri samem poučevanju, lahko pa služijo tudi za dobro uvodno motivacijo pri učnih urah. Prav tako imamo lahko ima na Dropboxu vsak učitelj cel arhiv priprav, letnih delovnih načrtov ter ostale dokumentacije. Tako ni potrebno skrbeti, če imamo USB ključek s to vsebino vedno s seboj, saj nikoli ne vemo, kdaj bomo potrebovali katero izmed prej naštete dokumentacije. Vsaka zbornica ima namreč na voljo računalnik z internetnim dostop, kjer nato lahko dostopamo do svojih dokumentov. Omenili smo tudi ankete in tudi eno ustvarili. Mislim, da je tudi to eno dobro in uporabno orodje, če želimo dobiti neko skupno mnenje ali organizirati kakšen projekt na šoli. Da se lahko takšnih stvari lotimo, potrebujemo kar nekaj časa, da to uskladimo z vsemi ostalimi delavci na šoli (ali učenci). Zato je najlažje, da to naredimo preko ankete, ki je lahko dostopna na internetu in tako najhitreje dobimo odzive večje množice ljudi.

Katera od teh orodij vam lahko pomagajo pri vašem študiju in zakaj?
Največ uporabljam orodje za skupinsko urejanje dokumentov - Google Docs. S kolegi smo že večkrat s pomočjo tega programa pripravili seminarsko nalogo, načrtovali za določene projekte ali pa le usklajevali urnike. Zdi se mi odlično orodje za sodelovanje, obenem imamo dokument na voljo na vseh lokacijah, kar nam predstavlja tudi neke vrste varnostno kopijo. Tega orodja se bom zagotovo poslužila tudi v nadaljnem študiju in tudi na službenem mestu. Veliko uporabljam tudi Dropbox, kjer s kolegi delimo dokumente in ostale zadeve, do katerih lahko vsi dostopamo. Prav tako, si na Dropbox shranjujem vse dokumente, ki jih potrebujem na fakulteti (prosojnice, seminarske naloge), saj nikoli ne veš, kdaj nam zataji USB ključek ali pozabimo geslo e-maila.:) Za manjše dogovore oziroma obveščanja glede predavanj si pomagamo tudi z družabnimi omrežji (Facebook), saj vsak, ki ima svoj profil, skoraj zagotovo vsakodnevno vsaj enkrat pregleda novice in objave prijateljev.
Ni komentarjev:
Objavite komentar